Pazartesi, Nisan 02, 2007

kişisel manifestom

  • dünyada varolduğunu hissetmek için tüketmek zorunda değilsin bazen tüketmemek seni daha çok var yapar.
  • herhangi bir konu hakkında rijit fikirler edinme, bu hayatını zorlaştırmaktan başka işe yaramaz.
  • hayatında "asla ..." diyerek başlıyacağın cümleler olsun ama bilki bunlardan bir kaçını zaman zaman görmezden geliceksin.
  • ucuza gitme, kendini, insanları hayatı ucuz yollu tanımlamaya çalışma.
  • seinfeld karakterlerinden biri değilsin, bir şey yapma güdüsünü kaybetmemen gerek.
  • tembellik yapmayı kendini geliştirmek sözkonusu olduğunda ertele ama sakın tembellikten vazgeçme.
  • kendi varlığına güven, bundan bahsederken "kendine güvenmek" gibi bir popcorndan bahsetmiyorum. diyorum ki yaptığın, yapacağın, yapmak istediğin şeylerin bir anlamı olduğuna inan. varlığına, varoluşuna güven.
  • varoluşunun işe yaramasını sağla, senin için, sevdiklerin için.
  • yavaş ol, karar verirken.
  • dürtülerini kontrol etmeyi öğren.
  • yeterince istemediğin şeyleri, "aman ne olucak" diye yapma.
  • ne istediğini bilmiyorsan bile ne istemediğin hakkında etraflı bir fikrin olsun.
  • herhangi bir şey iki günden daha fazla ertelenemez, buna artık ertelenme denmez haberin olsun.
  • bu yazdıklarını abartma ama uçup gitmesine de izin verme.

bu manifestoyu bir süre önce kendimden ilhamla kendime yazmış idim, şimdi tekrar tekrar hatırlıyayım kendimden uzaklaşmayayım diye burda ...

2 yorum:

Songül SABIRSIZ "SYLVIATURTASI" dedi ki...

yavaş olmak ..evet benim de aylardır kafamda.. öylece duruyor henüz ne demek istediğini bilmiyorum.. ama yavaşlığı öğreniyorum^dur belki de bu arada,)
bir bahar esintisi üstümde ondan olsa gerek yeşilliğim...

karanliktaparlayancakiltasi dedi ki...

yine yeşillenmiş finduk dalları evet! yavaş! :)